malinkraft.blogg.se

Härliga vår!

Kategori: Allmänt

Idag har sista dagen på inskolningen varit, och det har gått jättebra! Lite gnäll idag men det är ju mycket nytt som ska förstås av den där lilla tösen vi har, så det ger nog med sig med tiden. Hon hade tom somnat ganska snabbt efter maten, duktigt! Imorgon är det jobb för mig som vanligt, Anders ska lämna Signe efter frukost och sen hämtar jag henne efter jobbet. Blir nog bra detta! :)

Under tiden som Signe var iväg var jag ute och pysslade med värprede i hönshuset. Just nu visar ingen tecken på att vilja ruva, men Ulla låg tre veckor för ett tag sen trots att vi tog äggen från henne. Nu vill jag vara förberedd ifall någon av hönorna får lite ruvsug igen. Det har varit kanonväder hela dagen och jag har varit ute i flera timmar, härligt det. 

 
 

Jag satt uppflugen på en sten och väntade på att hönorna skulle våga sig ut ur hönsgården, men icke. De små fegisarna trivs nog rätt bra i hönsgården och det får vi väl vara glada för ändå :)

När vi hämtat Signe igen var det dags för kaffepaus och medan jag förberedde gofika satt den här lilla madamen i fåtöljen och tittade lite på tv, Drömmarnas trädgård är nämligen väldigt spännande när man är 17 månader gammal.

 
140313, 20:19
Kommentera inlägget här: