malinkraft.blogg.se

Barnens hus & Finfrämmat

Kategori: Allmänt

Gårdagen var fullspäckad! På förmiddagen hoppade jag och Signe in i bilen och styrde mot Tidaholm och Barnens hus, där lek med Meja och Alfons (med mammor) stod på schemat. Jag har inte varit där sedan lillebror var liten och det var ju roligt för både stora och små, särskilt i målarrummet hehe.
 
 
 
 
 
 
På kvällen fick vi finfrämmat i form av familjen Lennartsson, och givetvis fick vi strömavbrott och ugns-krasch när jag precis satt kycklingen i ugnen en timma innan de skulle komma. En kvart innan kom dock ugnen igång igen och med en liten fördröjning fick vi till slut mat, och vi hade en toppenkväll med söta Ida, Thomas och lilla Astrid!
 
 
Jag skulle försöka fota lite tjusigt vad jag lagade, men eftersom det blev mest skrik och panik när strömmen gick så blev det bara en förebild på kycklingen. MEN, det blev himla gött! Kycklingfilé fylld med soltorkad tomat, mozzarella och toppad med en massa olivolja och dragon. Smarr!
 
 
Till efterrätt bjöd vi på minitårtor, eller blåbärsbakelser om man så vill. Jag hade en idé om att spritsa och faktiskt göra fina tårtor på riktigt, men efter kökspaniken så smetade jag bara hej vilt. Det är iallafall muffins som jag delat i tre delar och fyllt med blåbärssylt och marsankräm och sedan täckt med vitchoklad-fluff och toppat med blåbär. Gott bidde det trots att det ser ut som snöbollar med harlortar på ;)
 
 
Världens sötaste tjejor :)
 
140223, 21:22
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: