malinkraft.blogg.se

En vecka

Kategori: Allmänt

Måndag idag och EN vecka kvar tills jag är på jobbet igen, faktum är att om exakt en vecka så har jag precis gått tillbaka till maskinen igen efter halv-elva-rasten (eh, jag är inte säker på att det finns en halv-elva-rast men jag har för mig det). Nåväl, jag har faktiskt ingen jobbångest, än. Jag trodde att jag vid det här laget skulle vrida mig i fruktansvärda plågor över att behöva gå upp tidigt och inte vara hemma, men nä. Det ska bli skönt att casha in lite lön igen. Framförallt känns det bra att Anders ska vara hemma och att jag därmed kommer få mina matlådor ordnade varje dag, win! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några månader och ett år, så fort det går!
 
I helgen var vi på minisemester i Linköping med Neta och Niklas, två nätter på hotell (= två dagar med hotellfrukost!) och vi har lagt mest pengar på maaat. Pulled beef burger, lasagne, pekanpaj, filet Mignon, rödtjut, teriyaki chicken sala, spanish coffe och grillbuffé. Nomnom, snacka om att vi rullade hem till Falköping igår :) I övrigt har vi gått på stan och spanat in shoppingutbudet i Linköping, vi turistade i Domkyrkan och tji fick vi då vi drev lite med kyrkoturistandet på vägen dit, det var verkligen en maffig kyrka.Vi såg Hundraåringen på bio och skrattade massor och på vägen tillbaka stannade vi för lite Ikea-kikande i Jönköping. En bra avslutning på föräldraledigheten för min del och nu har jag alltså en vecka kvar att hänga lite extra mycket med Signe :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Under hotellvistelsen funderade vi lite på att unna oss massage eller nåt på spat som låg i anslutning till hotellet. Det blev inget med det, jag känner mig alldeles för fattig att lägga pengar på sånt trots att jag lovade mig själv både massage och fotvård under mammaledigheten (gjorde inte nåt av det). Däremot har jag precis klickat hem lite produkter från Dermalogica, dyrt som skam men ska jag in i hydrauloljan på jobbet så kan jag nog kosta på mig att bli ren i ansiktet iallafall. Jag har letat efter en dagkräm jag tagit slut på nu, men den verkar ha slutat tillverkas tyvärr, Vichy Essentielles Facial Emulsion hette den. Nu har jag dock hört så mycket bra om Dermalogica så jag hoppas att de produkterna ska uppfylla mina förväntningar!
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anna-Lena säger:
    2014-01-06 | 16:16:48

    Wihoo, jag har saknat dina blogginlägg!! Och nu två härliga att läsa ikapp :-) Låter som det blev en toppenhelg, blev hungrig av allt smarrigt ni ätit. Vi ska se Hundraåringen ikväll, låter lovande med mycket skratt :-) Skönt med inte för mycket jobbångest, då har du nog varit hemma alldeles lagom. Hoppas jag har samma känsla om ett år (!!!) när jag ska tillbaks igen. Ser också massor fram emot 2014, kommer bli ett toppår :-) Kramar i massor till dig och lillpluttan!

  • Malin säger:
    2014-01-06 | 18:43:10
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se

    Anna-Lena; Åhh vad roligt med uppskattande respons :) Jag är så himla dålig på att uppdatera för jag är kass på att ladda över bilder, får försöka bli bättre ;)

    Ja, jag tyckte absolut att den var rolig, har du läst boken?

    Ett år går så himla fort! Och då har jag ändå vart hemma ännu längre.. Hmm. Augusti 2012-Jan 2014 :P Whoooa lång tid :D Men det är så himla härligt!

    Kraaaam!

Kommentera inlägget här: