malinkraft.blogg.se

En uppdatering hemifrån

Kategori: Allmänt

Hallen ser ut såhär efter att jag spontant målade om skoskåpet med en trä- och betongfärg för ett par veckor sedan. Det var i ekfanér innan, vilket jag bunkrade upp med för ett par år sen jag flyttade och tyckte det var toksnyggt, men nu har jag t.r.ö.t.t.n.a.t.
 
 
 
Efter målningen i vardagsrummet hade vi en hel hög med tavlor som jag inte ansåg lönt att sätta upp igen då jag vill ha en stor färgklick till tavla där istället för flera små. Därför fick fotoväggen i hallen lite tillökning.
 
 
Vi har också gjort en förändring i sovrummet, och flyttat sängen från fondväggen till den vägg där det var tänkt under renoveringen att sängen skulle stå. Nu får fönstret den centrala plats det förtjänar och jag sover himla gott mot den här väggen. Däremot är det inte lika enkelt att svänga över en hand på Anders när jag ska somna nu, fråga mig inte hur jag sov innan men jag kan iallafall inte ligga likadant med armarna åt det här hållet. Jag sov på vänster sida förut men nu har Signes säng fått flytta in i rummet och då sover jag närmast den. Anders tycker att han sover i uppförsbacke, hehe.
 
 
 
 
 
Signes rum ärför tillfället belamrat. Schäslongen står kvar här nere, jag längtar verkligen tills vi kan flytta upp grejer på övervåningen! Det är ändå ganska mysigt där inne tycker jag, ljust och flickigt hehe. 
 
 
 
Efter upprustningen i vardagsrummet så trivs jag faktiskt som fisken i vattnet. Det var på tok för deprimerande där inne, och trots att det var ljust (egentligen) så var det så himla mörkt. Men inte nu längre! Jag väntar bara på den där miljonvinsten nu så att vi kan köpa oss en ny soffa...
 
 
... men först ska vi ju upp på övervåningen! Och nu är det inga problem med att komma upp där, innan har man fått svinga sig upp på en stege typ men nu finns trappan på plats. Stegen sitter inte fast än så man får inte springa som en tok där, men ändå!
 

När vi ändå är på tur genom huset får ni en uppdatering från köket också. Efter många om och men har jag fått upp det nya köksbordet. Köpte ett billigt på Ikea som hade ett felgängat ben, beställde ett nytt och fick fel. Fick beställa ett till och fick fyra nya haha. Trägen vinner! Så om nån vill ha några ben...?
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Li säger:
    2013-10-12 | 11:45:30
    Bloggadress: http://www.wonderfuldarling.blogspot.com

    Så fint det blev!!

    Svar: Tack så mycket! :)
    Malle

  • Mli säger:
    2013-10-14 | 22:20:44
    Bloggadress: http://litenstjerna.blogg.se

    Hiskeligt snyggt höredu! Lite pyssel i varje rum ju för dass var ju inte länge sedan heller. Jag vill också ha en övervåning men DET lär få vänta :-)) Det ska bli kul på Fredag (inte söndag hehe) hoppas de inte bara har julsaker utan lite inredning också!

    Svar: Nej precis, alla rum har fått sig en liten kram kan en säga :) Hehe. Ja gud ja, julsaker lär det finnas massor av men vi får hålla tummarna för att det finns lite annat också ;) Ska bli jooooooligt :D
    Malle

  • Åsa säger:
    2013-10-15 | 22:57:32

    Hej!
    Vad fint det blir med det nya i vardagsrummet -får komma och hälsa på! Och gunghunden finns med också...
    hoppas Signe gillar den!

    Svar: Hej!Ja, det blev mycket ljusare och lättsammare där inne, kändes som värsta dysterkvisthålan innan hehe :P
    Ja, Signe gillar gunghunden! :D
    Malle

Kommentera inlägget här: