malinkraft.blogg.se

En sak i taget

Kategori: Allmänt

Jag har varit bra trött det senaste, igår var jag inne hela dagen och idag skulle jag kunna sitta stilla på min köksstol hele dan om det inte vore för att det finns ett barn som behöver lite tillsyn och vi har en student i Skara som ska uppvaktas klockan 13. Dock är det nog lite lur, igår ordbajsade jag ur mig en hel uppsats till Anders om hur folk kan sitta still hela dagarna utan att få myror i benen. Hursomhelst så skyller jag det på vädret! ;)
 
Trots att jag var inne igår passade jag på att byta sängkläder i vår säng samt sänka bottnen i Signes spjälsäng. Det står i en broschyr vi fick från BVC att man ska sänka bottnen innan barnet kan sätta sig upp själv. OJ, utbrast jag högt vid matbordet när jag läste det, Anders undrade vad jag reagerade på men jag fick stunda mig lite. Signe sitter ju bra och kan lägga sig ner men satt sig upp på egen hand har hon ju inte gjort än :)
 
När jag sänkt ner hennes säng och det var dags för vila så hann jag knappt mer än lägga ner henne innan hon stod på knä mot spjälorna, så det var nog inte för tidigt att sänka den ändå, även om hon inte sätter sig upp.
 
 
 
Joråsåatte, det går allt framåt i utvecklingen. Vi väntar dock fortfarande på att hon ska förstå hur man tar sig framåt, i nuläget är det bara bakåt som gäller. Och krypa på knä det är lite underligt, upp på fötterna ska vi istället för att stå och gå är det roligaste som finns! Nu har en liten madame förstått hur man gör för att flytta på fötterna så nu kan hon gå ett par steg när vi håller i henne. Duktig kicka!
 
 
... Och nu då!? Både händer och fötter bemästrar vi inte än :)
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Josephine Foto säger:
    2013-06-14 | 13:38:16
    Bloggadress: http://fotografjosephine.blogg.se

    Gofisen!

    Mysig blogg!

  • Li säger:
    2013-06-17 | 19:54:12
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se

    Åh så söt hon är!!
    Perukkänslan går nog över så fort du har vant dig vid det, men fint var håret tycker jag iaf .)

    Du jag tänkte kolla med dig om du kanske har lust att ses någon gång i sommar? Jag ska till Falköping i sommar och tänkte kolla om man kanske får komma förbi på en kaffe? Vore så kul att träffa dig igen & se hur fint ni har det, samt å få träffa den lilla söta Signe :)

  • Li säger:
    2013-06-17 | 20:07:18
    Bloggadress: http://www.wonderfuldarlig.blogspot.se

    I juli hade jag tänkte mig. Men du har kvar samma ne som innan va? Får då kan jag ju höra av mig den veckan jag kommer & se om ni e hemma & har tid :)

Kommentera inlägget här: