malinkraft.blogg.se

Första cykelturen

Kategori: Allmänt

Idag hände det! Jag har införskaffat mig en kärringcykel, tjoho! Jag sa för ett tag sen att när jag gått ner 20 kilo skulle jag unna mig en ny cykel, men det blev inte så. Jag fick nys om ett bra erbjudande när jag gått ner 18 kilo, men det blev inget cykelköp då eftersom pengarna inte var det tajtaste (och jag hade ju faktiskt inte gått ner 20 kilo heller). Häromdagen kom ett bättre erbjudande på samma cykel, och fredagens invägning visade faktiskt på -25,3 kilo så jag ansåg mig vara mer än berättigad att köpa mig en satans cykel! Åkte till stan och kollade där men de hade inte cykeln i färgen jag ville ha. Jag fick därför prova lyckan i Skara och där fanns det ett exemplar kvar av den jag ville ha. Sweet! Med 30% rabatt fick jag med mig en alldeles egen tantcykel hem, komplett med cykelkorg och allt. Happy!
 
 
Innan vi for till Skara hade jag hämtat ut en hjälm till Signe. På BVC fick vi hjälmrecept senast vi var där, vilket innebär att vi fick hämta ut en cykelhjälm för 99:- på Länsförsäkringar. Vi fick träffa Ida också vilket aldrig är fel! ;) Och väl hemkomna igen monterade vi cykelstolen/barnstolen/cykelsitsen/barnsitsen - jag vet aldrig vad det heter! Jag har för övrigt blivit helt pucko vad det gäller bruksanvisningar, får total blackout vid första punkten. Nog om det! Vi tog oss på vår jungfrutur, för både Signe, cykel och cykelstolen/barnstolen/cykelsitsen/barnsitsen - jag vet aldrig vad det heter! hehe. Farmor och farfar blev målet för vår resa och det blev en tripp på 7 kilometer dit och hem, alldeles lagom!
 
 
 
Hejdå nu ska vi cykla iväääääääg! :)
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sophia säger:
    2013-07-02 | 10:20:19

    Vad härligt det ser ut!

    Svar: Ja! Mycket nice :) Signe gillar det också, igår somnade hon dock precis innan vi kom hem. Kände att en liten hjälm landade mot min rygg hehe, kan inte vara skönt att somna helt dubbelvikt :P
    Malle

  • Ida säger:
    2013-07-03 | 20:10:39

    Aldrig fel att träffa er godingar heller ;) Och vilken liten sötnos i hjälm! Puss

Kommentera inlägget här: