malinkraft.blogg.se

Söndagspyssel

Kategori: Allmänt

Idag har vi haft en ganska seg start på dagen. Signe vaknade vid halv åtta och vi klev upp närmare åtta då tupparna galde (hur böjer man gal? gällt) och ville gå ut i hönsgården. Ut med dom, mata Signe och sen satte jag igång ett brödbak.
 
Just nu doftar det fantastiskt gott från köket där de fortfarande står i ugnen och gottar te sig. Jag gjorde ett filmjölksbröd med nötter och frön, bla fikon, aprikoser och valnötter. Tänkte i min enfald att det här måste ju bli ett himla nyttigt bröd, och det blir det väl också, men en hel del ProPoints i ändå... Nio per skiva om jag får varje bröd till 20 bitar, inget att föräta sig på med andra ord!
 
Anders är ute och trimmar i vägkanterna och Signe sover här bredvid mig i soffan, när Anders är klar ska jag gå ut och ta ner sly från dikena så det blir lite fint utmed vägen. I eftermiddag kommer sen pappa och monterar ner toalettstolen och duschväggarna för imorgon bitti kommer golvläggaren och börjar med bytet av vår matta i badrummet. Det ska bli skönt att slippa den där fula ringen runt golvbrunnen men det är lite lurigt att inte veta hur lång tid det kommer ta innan vi får en toastol igen :P Tanken är att bara mattan ska kunna bytas men om inte det går så ryker taklisterna, dörr- och fönsterfoder, väggmattan och med den gipsskivorna. Då är det bara att göra om hela badrummet från scratch. Håll tummarna nu!
 
 
Bye bye rutiga golvet...
 

KOMMENTARER:

  • elenor säger:
    2013-08-25 | 14:18:22

    Gol?! :)

    Svar: Hahahah, ja det har kommit till min kännedom nu i efterhand ;P
    Malle

  • Li säger:
    2013-08-26 | 22:11:33
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se

    Va skönt på ett sätt att skänken var såld. Då kan man ju släppa den lusten :) Sant som du säger, man vill inte slå in stolen i skåpet. Jag gör dock det nu hemma med ena stolen runt köksbordet vilket har gett ett fult märke i skåpet :/

Kommentera inlägget här: