malinkraft.blogg.se

Oreda!

Kategori: Allmänt

Jag tror det är dags att ta upp det där med organiseringen igen! Inte för att jag slarvat med det, nejdå inte alls egentligen. Men de senaste dagarna har det varit en del ute-arbete och det som ska göras inne har bara blivit liggande. En tvätt som togs in när det började regna ligger i en hög, en annan tvätt som togs in igår kväll ligger på den högen. Det står en hel säck med brännbart i ett hörn. Grejer jag rensade ut ur den gamla byrån innan jag eldade upp den står på matsalsbordet, för att vi helt enkelt inte har någon plats att göra av det.
 
För att inte tala om att det fastnar skit under fötterna (strumpor existerar inte på hemmaplan för min del när vi gått in i maj) för varje steg man tar. Damm, grus, kattmat, sågspån. Blä! Inte är det fräschare av att efter snickarns besök på övervåningen så ligger det små högar av skit som trillat ner mellan takbrädorna. Dammsuga, ja!
 
Jag får spader på soffkuddar som liksom viker sig runt sin egen axel söm! Dynan på schäslongen kanar alldeles för långt ner mot fotänden och kudden vid ryggstödet ser ut som en halvtom säck potäter. Fjärrkontroller och spelkontroller ligger överallt hela tiden och ligger kvar tills jag plockar upp dom. Glasen från gårdagens tidiga middag står kvar här på vardagsrumsbordet, och min kaffekopp från alldeles nyss. En vattenflaska. En gammal tidning och en räkning. Ritblock och pennor.
 
Hur ska man göra? Det bästa vore ju att varje gång man går från ett rum till ett annat så tar man med sig något som (duuh) ska från det ena rummet till det andra. Står det glas i vardagsrummet, ta med dom till köket när jag är på väg till toaletten. På toaletten ligger en tröja som kan slängas ner i tvättkorgen i tvättstugan när man ändå ska dit och hämta nåt.
 
Hur applicerar jag detta tänk på övriga medlemmar i mitt hushåll? :)

KOMMENTARER:

  • Mli säger:
    2013-05-30 | 07:22:51
    Bloggadress: http://litenstjerna.blogg.se

    Hemma är det nog större risk att jag lyckas dressera katten att plocka med sig saker innan Fredde fattar galoppen! Enda gången han ens ser lite skit är när Affes farmor ska komma, haha ;-)

  • Malle säger:
    2013-05-30 | 13:46:22
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se

    Mli: Haha, ja det är bra underligt det där :P Det är katterna jag ska inrikta mig på alltså... ;) Anders är en hejjare på att städa toa och sånt som jag inte tycker är så kul, men detta eviga plockande. Känns som om jag inte gör annat!

Kommentera inlägget här: