malinkraft.blogg.se

Om hunger.

Kategori: Allmänt

Jag är lite konfys för tillfället. Eller i obalans kanske man kan säga... För ett par månader sen kunde jag stå mig på ett mål mat om dagen, jag käkade när jag kom hem från jobbet på morgonen, sov typ 6:30-15.00 oftast, gick upp och var inget hungrig så jag åt min middag vid sextiden. Kanske en macka innan jobbet eller på jobbet. När jag blev hungrig blev jag hungrig så som det brukar vara, kurra lite i magen och sådär.

Nu däremot, de senaste månaderna har det ändrats massor. Jag skulle tro att en stor del av det beror på att vi har huset nu, och att jag är igång hela dagarna och nätterna. Och hormonspiral, men det är ju så låg dos hormon i och borde inte ge mer hungerskänslor än piller? Jag äter när jag kommer hem från jobbet kl 6, när jag vaknar kl 14, efter ett par timmar igen typ kl 19 och sen är jag hungrig på kvällen igen vid 22-23, på jobbet är jag också hungrig runt tretiden och måste oftast äta något. Inte för att det kurrar i magen, det hade jag stått ut med. Men min kurr-hunger finns inte längre, jag blir istället så ruskigt illamående när jag behöver mat, att jag får kväljningar och flera gånger varit nära att kräkas. Jag fattar inte? Hur kan det bli så?

Jag minns inte när jag faktiskt bara kände i magen senast att jag var hungrig. Jag kan gå från att inte känna något alls till att vara nära att göra en egen pizza på golvet. Då är det matdags och det fort. Det är så konstigt...

 

WHYYYY??

KOMMENTARER:

  • Ames säger:
    2011-06-30 | 21:18:23

    En liten kraftbebis kanske ;)

  • Malle säger:
    2011-06-30 | 22:05:53
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se/

    Ames: Hihi, nej det tror jag inte ;)

  • Elenor säger:
    2011-07-01 | 22:39:28

    Tror inte??? ;O)

    Haha fattas bara, så har ni kört all in sen =)

    Vore väl kul med en Malle å Anders bäse =)

  • Malle säger:
    2011-07-01 | 22:56:22
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se/

    Elenor: Haha :P Såklart det vore helt fantastiskt men inte riktigt läge för det än va? ;) Känns som om vi lever i kaozzzz :P

  • Elenor säger:
    2011-07-02 | 13:18:05
    Bloggadress: http://elleshund.blogg.se/

    Ahh okej då, ni kan få bygga å fixa klart först å skaffa era djur =)

  • Michelle-hard men snall säger:
    2011-07-02 | 17:44:33

    Hahahaha. Nar min kompis Mia blev pa tjocken var atandet enda hjalpen mot illamaendet. Ha!Grattis! Skooooj!

  • Malle säger:
    2011-07-03 | 19:50:32
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se/

    Elenor: Tackar ödmjukast ;) Anders har vänligt men bestämt undanbett sig en gravid renoveringskompanjon :P



    Michellen: Haha, men nejje! Det äääär ju ingen bullleeeee :P

Kommentera inlägget här: