malinkraft.blogg.se

En tystnad

Kategori: Allmänt

Det är så märkligt tyst. Jag undrar vad det är som är fel, varför det är så annorlunda... Inser efter någon sekund att Signe sovit hos mormor och morfar inatt, och då är det ju en ganska okej tystnad ändå. Men visst är det konstigt att de där suckarna en drar när en blir väckt av gnäll okristligt tidigt (allt före 06.00) känns ganska välkomna när hon inte är här.
 
Framförallt är det ju tråkigt att inte vakna till ett glatt litet jamande i sängen bredvid, det är oftast en katt som sover bredvid oss förstår ni :) De flesta gångerna vaknar hon i vår säng, och då har vi fått tillbringa sista delen av natten med att sätta oss upp och lyfta tillbaka henne på rätt köl. Av någon outgrundlig anledning vill hon alltid ner till fotänden eller över våra huvuden upp på sängborden.
 
Men. Denna morgon har jag bara behövt bry mig om mig själv, sov till 07.10 och steg upp till tänd brasa och nybryggt kaffe, och det ska bli myspysigt att åka och hämta henne om 1,5 timme istället :)
 
 

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2013-10-15 | 22:46:43

    Hej!
    Jag tror mormor och morfar är mest nöjda och glada över att ha den lilla godingen hos sig!:)

    Svar: Ja, de skulle nog ha henne för jämnan om vi inte protesterade ;)
    Malle

Kommentera inlägget här: