malinkraft.blogg.se

Hej 2014!

Kategori: Allmänt

Sällan har nog ett nytt årtal känts så välkommet som inatt vid tolvslaget, inte av någon speciell anledning men det var skönt att säga adjö till 2013 och köra all-in 2014.
 
Jobb
Inte en endaste dag har jag gnetat i min maskin, föräldraledig hela 2013. Det är en lång tid, ich det har varit skönt att vara hemma med Signe, men nu börjar det dra ihop sig för jobbstart igen och den 13 januari är det jag som sätter på mig arbetskläderna igen. Klockan kommer ringa 04:40, att gå upp så tidigt känns knappt möjligt, men det ska förhoppningsvis gå :P
 
Fest
Under förra årets sammanfattning skrev jag att jag varit nykter i ett år, och det är nästan så att det skulle kunna bli två år. Jag har sannerligen inte slagit klackarna i taket i år, och det har varit så skönt. Att vara bakis dagen efter är ju ingen höjdare och nu när jag sitter här och funderar så drack jag nog bara lite på midsommar då vi hade en stor fest här hemma med musikanter, lekar, mat och massa härligt folk. Om jag har intagit sprattelvatten någon mer gång så får ni gärna påminna mig, haha.
 
Bekantskaper
Jag har nog behållt mina bekantskaper från förr, skulle jag säga. Tar man sig ingenvart så träffar man heller inget nytt folk, men jag får ändå säga att jag redan har de bästa man kan ha i min vänkrets så jag är nöjd ändå!
 
Kärlek
Jag kunde inte vara nöjdare än vad jag är :) Med Anders och Signe, katterna och hönsen så trivs jag som fisken i vattnet här hemma.
 
Malle
I år tog jag tag i mig själv och min skenande kroppshydda. Under 2013 har jag inte ätit köpepizza en endaste gång, jag har räknat ProPoints varje dag och trots att jag inte varit stenhård mot mig själv har jag lyckats gå ner 32 kilo. Okej, just nu står vågen på -31, jag har varit lite väl sugen på julgodiset i år hehe. Om jag räknar från sista gången jag stod på vågen innan Signe föddes så har jag tappat 43 kilo. Inte illa! Jag har dessutom uppfyllt ett av mina livsmål och skaffat mina söta hönor. Renovering har fått stå åt sidan, förutom att Anders kommit en bra bit med trappan, men nu har vi nya krafter inför våren och allt som kommer med den :)
 
 
Vi kör listan i år igen!
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var tvungen att fråga Anders för jag kom inte på något, men jag har ju faktiskt huggt huvudet av en tupp för första gången. Jag har plockat ägg direkt från redena i hönshuset och jag har gjort den första snögubben tillsammans med Signe :) Jag har lyckats hålla en diet en helt år och som sagt avhållit mig från köpepizza under 365 dagar, ja mer för jag vet inte när det var sist.
 
Har du några nyårslöften?
Jag ska inte rösta på SD, jag ska gå ner tio kilo till och jag ska leka mycket med Signe!
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! I slutet av December kom Astrid äntligen till världen, mer efterlängtad unge finns knappt :) Under 2014 kommer det dessutom bli en riktig babyboom igen! Jätteskoj!
 
Vilka länder besökte du?
Noll länder, precis som 2012.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Spelat CandyCrush.
 
Bästa minnet från 2013?
Kanske när jag och min lilla familjvar på utfykt i somras, vi åt glass i Hjo och sen åkte vi till Bråared och gungade hängmatta. Härligt :)
 
Bästa köpet?
Jag har inte köpt så mycket i år, en mammapeng möjliggör inga stora utsvävningar. Men jag unnade mig en ny cykel när jag gått ner 25 kilo, det får nog vara bästa köpet. Det och mina cerise gympaskor, väl spenderade pengar!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, får jag väl säga.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När Ida berättade att hon och Thomas skulle ha bebis, fantastiskt! När vi köpte kycklingarna och ja, säkert massa annat också. Ett mycket glatt och härligt år överlag.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det glada från förra och förrförra året höll i sig :)
 
Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru, alltid!
 
Är det något du saknade 2013 som du vill ha år 2014?
Pengar ska bli kul att ha igen, åtminstone någon hundralapp utöver det som går till räkningar!
 
Vad ser du mest framemot med år 2014?
Att få en övervåning, att mina vänner ska bli föräldrar och tvåbarnsföräldrar och att börja jobba igen. Okej, blandade känslor angående det sistnämnda ;)