malinkraft.blogg.se

Renovering, shopping och jobb!

Kategori: Allmänt

Jag sitter i soffan, rekar inför morgondagens Ikea-besök, planerar jobbstart och kollar på snickaren som byter ytterdörr. Det är lite ledsamt att pardörrarna blir ståendes tills vi har tid och pengar att fixa till verandan, men upp ska dom igen, det lovar jag! Hursom, att enkeldörren kommer in betyder att vi kan gå vidare med trappan och det ger nog Anders en liten kick :)
 
Angående Ikea-besöket imorgon så ska det köpas matsalsbord, stolar och hyllor. Jag kollade på Hemnes-serien men inser mina ekonomiska begränsningar för tillfället och kommer nog satsa på gamla hederliga Billy. Det är ju trots allt bara nederdelen som skiljer (ehh typ). Men framförallt priset. 3200 istället för 6000 passar mig bättre i nuläget. En får jobba sig uppåt ;)
 
Och jobbet då, ja nu har jag börjat kika lite på hur jag ska lägga upp det... Igår la jag in om föräldradagar och när jag kom till 11 oktober var mina dagar plötsligt slut! Döm om min förvåning... Men vi hade ju från början kommit fram till att Anders skulle överlåta lite dagar till mig, och jobbstarten beräknas bli i mitten av januari. Det känns bra, men ganska snart ;) Tiden går ju så himla fort! Anders kommer vara hemma med Signe ett tag fram till att hon ska börja förskolan i mars, vi sökte plats även för det igår. Jisses, den vardagen den vardagen!
 
 

KOMMENTARER:

  • Stina säger:
    2013-09-04 | 14:25:25

    Jag börjar den 2 december, behöver jag säga att min namn är ångest deluxe?!

  • Malle säger:
    2013-09-04 | 19:51:37
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se

    Stina; No need at all! Fyfan, börjar redan få ångest över att ordna med matlåda....!

  • Stina säger:
    2013-09-05 | 14:42:12

    Eller hur?! Funderar på att firtsätta min snus och coladiet, då slipper man matlådeproblemet iaf ;) haha

  • Anna-Lena säger:
    2013-09-08 | 14:29:08

    Åh, ni är ju så söta så man vill äta upp er båda två! :-D Puss puss!

Kommentera inlägget här: