malinkraft.blogg.se

Lördag

Kategori: Allmänt

I kväll skulle vi få finfrämmat egentligen, men Horton har kommit hit oinbjuden så vi får skjuta på trevligheterna ett tag. Istället för jobb med hängrännorna och en trevlig promenad i höstfärgerna så blev det till att droppa av Anders på akuten igår och sen slå ihjäl ett par timmar i Skövde med Signe.
 
Idag har vi bara tagit det lugnt av precis denna anledning. Signe åkte med morfar hem förut och jag och Anders softar i vardagsrummet. Tittar på reprisen av Hela Sverige bakar, spelar piano, bloggar och smälter maten. Jag gjorde en pulled beef i förmiddags. 5 timmar och 45 minuter gottade sig min fransyska i ugnen tillsammans med en vitlök och tre små gula lökar samt en flaska barbequesås, nånting whiskey. Vad den nu hette. Gott iallafall, på en bit italienskt lantbröd med coleslaw, majs och stekta rivna morötter. Mätt så in i bäng! :P
 
 
slängpuss från min snuttlök :)
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sophia säger:
    2013-10-12 | 23:04:46

    <3

  • Anna-lena säger:
    2013-10-12 | 23:12:24

    Åh, sötaste hjärtan! Hoppas Anders mår bättre snart, dumma Horton. Maten låter sjukt gott, MÅSTE önska mig en sådan där gryta i julklapp så jag kan smaska till det med sånt också. Eller gör du i vanlig form, kanske funkar? Vad har du för temp? Puss å kram

    Svar: Ja, det är bättre nu när han är satt på kortisonkur igen, det blev ju likadant förra året i samma veva som Signe föddes så vi känner igen förloppet. Vet därför också att om några veckor när medicinen går ur kroppen kommer han bli sängliggande, stackarn. Förra året trodde de han fått en depression över att Signe kommit. Så var det icke! :P
    Jag gör i en vanlig form, det går alldeles utmärkt att lägga aluminiumfolie ovanpå så det inte kokar torrt liksom. Jag hade 1100 gram fransyska av nöt nu, en vitlök och tre små lökar, salt, peppar, grillkrydda (man kan nog vara mer exotisk än så om man vill hehe) samt en flaska barbequesås, ta den du tycker är godast :) Sen satte jag in den på 150 grader och så puttrade den i 5h45min. Förra gången hade jag inne köttet i 4,5 timme typ men nu föll det isär när jag satte en sked i, hajja mörheten på det :P Så det är bara att köra. Älskar mat som lagar sig själv :):)

    Puss o kraaam!
    Malle

Kommentera inlägget här: