malinkraft.blogg.se

Godis, promenad och teckning

Kategori: Allmänt

Måndag och ny vecka, tack och lov att helgen är över för jag har moffat godis som en tok. Egentligen är det ju inte ens speciellt gott. Nu är det iallafall vardag igen och locket på godisburken ska hållas stängt för mig! 
 
 
 
Jag tänkte att en långpromenad kunde vara på sin plats idag, men så öppnar jag dörren till stora blöta regndroppar. Ibland kan jag tycka att det är skönt att gå i regn, men idag var jag inte det minsta sugen. Nej, lite fint höstväder hade jag inte sagt nej till. Vi får väl hitta på något annat, jag och lillfisen här hemma. Anders jobbar äntligen igen och jag hoppas att han ska härda ut hela arbetsdagen, men det gör han nog :)
 
Så krångligt med skor när det regnar...
 
Igår fick Anders en idé till ett konstnärligt projekt för oss här hemma. Vi ritade av varandras konturer för att fortsätta med projektet senare, men jag fick lite flow och ritade hela profilen. Jag har alltid haft svårt med proportioner, ritar alltid öron för små osv hehe. Men nu blev det faktiskt riktigt likt!
 
 
 
 
Nu har jag en gallskrikande onge här så jag får väl se till att roa henne lite. Tänderna växer och allt är lite jobbigt nu för tiden. Igår bet hon mig två gånger, de andra gångerna hann jag komma undan. Men rackarns så ont det gör att få de där sylvassa gaddarna i huden! :P
 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: