malinkraft.blogg.se

Vår tupp ä dö vår tupp ä dö

Kategori: Allmänt

Ja, det har ju inte gått så bra med bilderna som ni märker. Min telefon och min dator vill inte alls samarbeta med varandra och bara avbryter eller så hittar de inga filer eller så hänger sig hela skiten. Nu har jag iallafall fått över en del men märkte att jag missat tio dagar i oktober så får börja om och se vart de blev av.
 
Idag har jag iallafall huggit (?) huvudet av en tupp för första gången. Det var Lill-Frank som rök då han var alldeles för tuppig för sitt eget bästa, han tillsammans med Stor-Frank mobbade ut stackars Göte så han inte har fått gå ut på flera dagar, så fort han stuckit näbben utanför dörrn har han blivit påhoppad och därför mestadels stått bakom en låda under sittpinnarna med bara stjärtfjädrarna ute. Nu, som på beställning, så fort Franken försvann så vågade han sig ut i friska luften med de andra pönorna och tupparna. Sex hönor och tre tuppar har vi alltså kvar nu, vi får väl se om resterande pojkar kan samsas där ute. Håll tummarna!
 
Jag höll Lill-Frank och klappade lite på honom innan vi tog honom av daga iallafall så han fick känna sig lite ompysslad innan han flög till Gården på Landet (ehh, ja en annan gård på landet hehe), även om han säkerligen inte känt sig nödställd vad det gäller närhet då han hoppat på varenda höna där ute.
 
Stor-Frank och Lill-Frank i mitten (Lillen längst bort av de två)
 
Kommentera inlägget här: