malinkraft.blogg.se

Idioter hela högen!

Kategori: Allmänt

 
Fan vad långsamt tiden går framåt. Läste ett inlägg hos Hanapee.se (jag kan inte länka så ni får klicka er in på hennes blogg om ni vill läsa) som fick mig lite sur. Bilden i synnerhet. Det här är ju precis som klippet med alla karlar som ringde in och klagade på den nya kvinnliga hallåan i radio. Minsann kunde inte ett fruntimmer prata i radio, det hördes inte var hon sa och visst passade hon bättre hemma på köket? Det var bättre att låta en man sköta såna viktiga saker som att prata i radio.
 
Minsann får inte "damer" spela fotboll tycker Albin Alfonsson, för de ser nämligen ut som män. Då får inte män spela fotboll heller då gissar jag? Eftersom de (flesta) i allra högsta grad ser ut som män? Ismet påpekar att alla fula kossor ska ut på åkern och spela lite boll... Och förutom att alla är lesbiska är dessutom samtliga horor. Intressant!
 
Jag är inte mycket för genusdebatter, jag är inte insatt och lever lite i blindo. Inser såklart att saker och ting är inte helt rättvisa, tro mig det märker jag, jobbar ju med karlar i min maskin och jag är inte den med fetast lön av oss direkt. Däremot är jag för bekväm för att i det stora hela hytta med näven och skrika högt. Men det här är ju så tröttsamt, fan vilka idioter världen består av, och då är detta bara en liten liten del av alla idioter där ute.

KOMMENTARER:

  • Li säger:
    2013-07-14 | 14:52:15
    Bloggadress: http://www.wonderfuldarling.blogspot.com

    Jag såg de där inlägget på FB & det är ju helt sjukt! Blev så chockad att det verkligen är sådär & att männiksor har mage att skriva det. Heelt sjukt tycker jag! Bra inlägg :)

    Svar: Ja, och det är väl samma grabbar som sitter och säger att det är invandrare som kallar svenska kvinnor för horor men när det är fotbollsspelare går det tydligen alldeles utmärkt!
    Malle

  • Lii säger:
    2013-07-19 | 12:57:57
    Bloggadress: http://www.Wonderfuldarling.blogspot.com

    Ja det är så sjukt hur de resonerar! Jag blir lite rädd av sånt här. Sjukt!

    Svar: Ja, dumma mänskor!
    Malle

Kommentera inlägget här: