malinkraft.blogg.se

Höst-tankar och tänder

Kategori: Allmänt

Måndag igen, både vardag och helg går hemskt fort nu tycker jag! Jag ska väl dock inte klaga, det känns troligtvis lite kämpigare för många som börjar sina jobb igen efter semestern. Hursomhelst, det börjar närma sig augusti och detta betyder att det är lite drygt två månader tills Signe fyller ett, och då minsann är det höst!
 
Sommaren försvinner förbi snabbt och fortfarande är listan på saker att göra lång. Jag ska nog faktiskt ta och beställa hem ett fönster till övervåningen, en ytterdörr och ett smalt fönster att sätta bredvid, nu ikväll. Det lär väl kosta skjortan men för att komma nånvart behöver vi ju börja nånstans!
 
På tal om att börja så har äntligen Signes första bissing börjat kika fram. jag hade just förlikat mig med tanken att hon var född utan tand-anlag men jag hade visst fel. Skönt det! Förutom tänder så ska hon resa sig mot allt nu, klättrar runt och stånkar och kämpar och så släpper hon plötsligt och drösar i golvet. Tokfia. Klappa händerna och vinka är annars kul att göra!
 
 
 
Mwepp, som sagt listan är lång så här kan jag inte sitta! Idag har jag varit iväg och hämtat en extra bil då pickupens bromsar gett upp, matat brorsans kissekatt, handlat mat och köpt ogräsättika och haspar samt nya fönsterlås, målat om skoskåpet, putsat fönster, lagat mat och förutom det gjort allt det vanliga, dvs skött om hönsen, matat/roat/sövt/gosat med bebis. Jag har slängt ut en förfrågan om någon vill köpa vårt matsalsbord också, vi har väl kommit fram till att vi har för litet utrymme för det stora bordet helt enkelt. 1500 spänn om nån är sugen! 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mli säger:
    2013-07-30 | 10:05:56
    Bloggadress: http://litenstjerna.blogg.se

    Åå, varifrån beställer Ni fönster och dörrar? :-)) pussis

    Svar: Det brukar vara olika, vi har köpt fönster på bygghemma.se när de haft kampanj (de har kampanj nu med, det vi köpte förra gången var dock typ 300 spänn dyrare nu så man får pricka in rätt kampanj hehe) och nu köpte vi dörr från skånska byggvaror! :) pussis!
    Malle

  • Li säger:
    2013-08-02 | 15:14:51
    Bloggadress: http://www.wonderfuldarling.blogspot.com

    Låter som att du hinner med mkt på en dag. Härligt de :)

    Svar: Försöker ju iallafall ;) Men sen har jag inte ens plockat ut solstolen denna sommar, det har vart fullt ös medvetslös hela tiden nästan ;)
    Malle

Kommentera inlägget här: