malinkraft.blogg.se

Fredag!

Kategori: Allmänt

God fredag, gott folk! Jag har precis sjunkit ner i soffan efter en timmes promenad med efterföljande lunch och inplockning av disk. Anders hade gjort grynkorv och potatismos när jag och Signe kom hem, nom nom!
 
Imorse bestämde sig Signe för att det var matdags 06.15 så jag knallade upp och när hon käkat och allt sånt så var klockan sju och jag hoppade ner i bingen igen, tänkte somna om men så ändrade jag mig och gick upp och färgade håret istället. Tänkte att det är lika bra att passa på medan Anders är hemma ifall hon får för sig att vakna mitt i ursköljning av blekmedel. Kändes ju heller inte riktigt rätt att gå runt med henne med massa kemikalier i håret. Dock sov hon under hela proceduren så det var ingen fara, duktig tjej :)
 
Under tiden som blekningen verkade gjorde jag frukost, kokade ägg till karln (och mig med var tanken men det blev aldrig av att jag åt nåt) och kollade på lite HIMYM. Sen hann vi med att strippa ner (vi och vi, jag var lika påklädd hele tin) och ligga lite framför brasan i köket och lufta rumpan, gött det!
 
Karin kom och köpte ett par skor av mig innan vi drog iväg på promenad, så nu kan jag köpa mig något tjusigt! Eller kanske lägga de pengarna till budgeten för ett nytt skoinköp. Skulle nämligen behöva ett par bra pjucks att promenera i. Med två kilometers vandring på is förut märkte jag att mina löpskor inte är de ultimata skodonen denna årstid...
 
Dagen idag:
 
 
Det var fuktigt på insidan av köksfönstret när jag gick upp.
 
 
Promenixar i det fina vädret.
 
 
Hos en granne.
 
 
Kokade lite på hjortarna en kilometer bort från vårt hus.
Kommentera inlägget här: