malinkraft.blogg.se

Lördag.

Kategori: Allmänt

Godmiddag. Solen lyser med sin frånvaro idag också, oväntat... Jag har hamnat framför tvn och "Mitt märkliga missbruk" för tillfället. En rockabilly-snubbe käkar glas och patroner. Ok? Weird. Nu kommer det en stor negress med magen i shortsen som är beroende av hudblekning. Hm, ser inte ut att hjälpa dock. Bara ute på kvällen och går med glasögon, tjocktröja med luva och paraply för att inte få sol på sig. Gosh, man får vara tacksam att man inte har nån sån konstig hang-up.


However, idag har vi varit ute och mätt det blivande betet och hur många stängselstolpar vi behöver inhandla, samt hur mycket tråd vi ska ha. Efter det så tog vi tag i pelargon-projektet och Anders visade mig hur man tar sticklingar och planterar om. jag har väl inte direkt kallat mig kunnig inom trädgård eller blommor öht men det här kan ju vara bra att veta hehe. Nu finns 17 nya plantor här hemma iallafall, av 5 eller 6 olika sorter.... hehe. Tant Malin!


Ikväll är det skiftlagsfest hos Jonas, han bor inte mer än sådär 7 km bort så det blir en lagom utflykt, om jag hittar dit. Det blir nog dyngfylla för flera av mina kollegor så jag får väl ta med kameran och festa på vatten :P

KOMMENTARER:

  • Noliz säger:
    2012-07-17 | 19:25:43
    Bloggadress: http://noliz.blogg.se/

    ge mej lite magbilder nu då! jag väntar å väntar men du lägger aldrig upp några bilder på den nya familjemedlemmen. KOM IGEN! ;)

  • Malle säger:
    2012-07-21 | 14:49:51
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se/

    Liza: Haha jaså är det vad du går o väntar på? :D Ska se om jag har nåt på datorn, det blir inget dagsfärskt :P

Kommentera inlägget här: