malinkraft.blogg.se

Torsdag idag?

Kategori: Allmänt

Goddagens på er. Tycker alla dagar flyter ihop såhär efter jul, det är redan torsdag idag, snart måndag igen och efter det ett nytt år. Galet. Mannen min är i stan och repar och jag hade tänkt att sätta ihop Signes nya tripp-trapp-stol samt svänga ihop lite käk, men istället sitter jag här vid datorn, läser bloggar och känner mig trött i huvudet. Förkylningen verkar komma ikapp mig också och det ogillar jag skarpt. Har verkligen ingen lust att bli krasslig nu, men imorse sved det i halsen och sängen är... så... sköööön.....
 
Lilla loppan är förkyld, ögonen rinner och det är en rinnande snuva och jobbig hosta som trilskas med henne. Vad jobbigt det måste vara att inte kunna snyta sig, eller ens fräsa. Hostar och hostar och när det väl kommer upp en slembobba så sväljer hon ner den igen. Stackars snutta.
 
Nyår närmar ju sig som sagt och jag hoppas att Signe frisknar till så vi kan åka iväg en sväng och inte blir sittande hemma, nog för att hela familjen gillar hemma men ändå :)
 
Näe, nu är det läge att försöka sätta ihop den där stolen tror jag allt, wish me luck! :)

 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: