malinkraft.blogg.se

Noll hyfs.

Kategori: Allmänt

Idag när Anders kom för att hämta mig efter jobbet så hängde det ner en gren i fram under bilen. Väldigt underligt, sa jag. Och han sa att en buss hade prejat honom av vägen i Vartofta. Anders körde på en raksträcka och bussen svängde ut från vänster, mitt framför honom. Anders blev tvungen att tvärnita, väjde åt höger och åkte över ett dike och ut på en åker. Chauffören stannar inte, utan gasar bara vidare. Anders hänger på tutan och följer efter men bussen stannar ändå inte förrän vid nästa stopp, då A parkerar framför och konfronterar chauffören.


Tydligen behöver en del nya syntest för att köra yrkesfordon, för man kan fan inte rättfärdiga en prejning med att "jag kör här tio gånger om dan!" OCH? Du ska väl för fan inte sluta se dig om för det!? Efter att Anders sagt att om det finns skador på bilen så ska den här karln stå för det, och att det nu finns en hel buss som sett vad han gjort och som hört konversationen. Ja, angående barnen i bussen så påstod chauffören att några sagt "där kom det en bil som körde fort" men det tror jag ju inte en sekund på då Anders inte kör fortare än nödvändigt... nån gång. Hursomhelst, det är bra sikt på den vägen och han hade ingen som helst anledning att häva sig ut 2-3 meter framför Anders. Så himla dålig stil, tänk om det kommit ett barn på cykel? hade han klippt det och hävdat att han kör där tio gånger om dagen då också?


Dessutom kom det en annan buss bakom den första, som bara kollade ner på Anders och min fina golf, också utan att stanna. Nej, minuspoäng till detta bussbolag som inte heller svarat i telefon under eftermiddagen. Fy fan vad arg jag är! Vi har namn och nummer på gubben som körde Anders av vägen, men hur går man vidare med det när bolget inte svarar i telefon?

KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2011-11-24 | 20:17:50

    fy va arg jag blir... den busschaffören ska inte fortsätta köra buss. vilket bolag va det?

    Kram Camilla!!

  • Mli säger:
    2011-11-25 | 10:45:59
    Bloggadress: http://litenstjerna.blogg.se/

    Nej fy vad hemskt! Hur är det med A? Att det var ungar han körde runt på gör ju det hela än värre, då ska man ju definitivt köra lugnt. Jag vet inte hur man går vidare annat än polisanmälan? Man kanske kan ringa någon chef på bussbolaget, då får man nog kontakta deras växel o be om att bli kopplad. Sådan nonchalans ska ju bara inte accepteras. Massa kram till Er!

  • Ida säger:
    2011-11-26 | 09:20:56

    Kontakta ert försäkringsbolag och fyll i en skadeanmälan. Bedömer de att det är (denjävla)busschaffisens fel så kommer han krävas att lämna rapport. Gör han inte de kommer hans bolag få skicka en faktura till honom på hans självrisk. Lycka till godingar! Förresten, 1. KOM TILLBAKA TILL FEJJAN! 2. BILDER BILDER BILDER BILDER!Snälla, jag är supernyfiken =)

    Kram på er

  • Ida säger:
    2011-11-26 | 09:21:04

    Kontakta ert försäkringsbolag och fyll i en skadeanmälan. Bedömer de att det är (denjävla)busschaffisens fel så kommer han krävas att lämna rapport. Gör han inte de kommer hans bolag få skicka en faktura till honom på hans självrisk. Lycka till godingar! Förresten, 1. KOM TILLBAKA TILL FEJJAN! 2. BILDER BILDER BILDER BILDER!Snälla, jag är supernyfiken =)

    Kram på er

Kommentera inlägget här: