malinkraft.blogg.se

Året 2011.

Kategori: Allmänt

Jag är i full gång med att grädda bottnar till morgondagens nyårsdessert, och först idag har jag tid att knåpa ihop en resumé av året som gått. Vet att ni väntar på detta varje år, hehe. Ehh. Ja :) Förra året skrev jag såhär... om nån vill kika.

Jobb
Förra året fick jag tillbaka mitt jobb igen efter den nedrans arbetslösheten, och jag är fortfarande kvar! För inte så längesen så bytte jag från nattskiftet till vanligt tvåskift igen, i fjorton månader jobbade jag natt men tillslut tog slitet ut sin rätt och kroppen sa ifrån. Huvudvärk, illamående och zombiebeteende var resultatet av lite sömn på fel tid, renovering och nattjobb. Nu är det 5:48-14:30 och 14:38-23:48 och varannan fredag ledig som gäller istället och det är ju sinnessjukt hur mycket helgerna faktiskt är värda. I övrigt på jobbet så är det lite stressigare med nya cylindrar som kommit in och som verkligen sätter oss i Puman i arbete, svettigt är bara förnamnet!

Fest
Det var många år sedan jag hade ett såhär lugnt år. Jag tror lätt att jag kan räkna 2011 års fester på mina två händer, om inte bara på en! De festligaste kalasen var i vanlig ordning midsommarafton, där jag för första gången firade med min pojkväns familj, det har aldrig hänt förr, det var kul. Sen drog vi till Stenstorp där gänget redan dukat upp och vart igång ett tag, mycket trevlig kväll :) Årets största kalas höll ändå Ida och Thomas i när de gifte sig den 28 augusti, fantastiskt lyckat och ett så fint par! Nästa galej blir imorgon, Nyårsafton i Vartofta med fina vänner precis som förra året, gilla!

Bekantskaper
Min Anders måste toppa både denna och nästa kategori med rätta! Den absolut bästa bekantskapen jag gjort i hela mitt liv ♥ Med sig har han dragit en hel hög med folk, svärföräldrar, syskon med äkta hälfter och en hel hög med syskonbarn, och förstås några noggrant utvalda vänner från hans sida :)  

Kärlek
Glöm förra året, glöm året innan dess, glöm alla år. Jag existerade inte ens innan jag mötte Anders! Först nu fattar jag ju vad allt handlar om, meningen med livet, hur fantastiskt säkert det kan kännas i en relation samtidigt som man fortfarande inte vet riiiktigt vad som ska hända. Allt är som det ska när vi är tillsammans och jag saknar honom konstant när vi är isär, tre veckor i USA med Anders hemma? Jobbigt var bara förnamnet. Det må ha gått fort och jag tror att de allra flesta tyckte vi att vi var dåraktiga som gick och köpte ett hus ihop när vi precis träffats, men jag har inte ångrat mig en sekund :) Faktum var att jag frågade Anders när vi åkte hem från huset idag; Hur många tror du tyckte vi var helt jävla körda i huvudet när vi köpte huset? 100 procent, sa han. Hur många tror du har ändrat sig? 75, sa han då. Haha. 

Malle
Jag skrev förra året att 2011 skulle vara mitt år, och tamejfan! Det har det! Det har varit fullspäckat med renovering och rivning sen vi köpte huset 1 april, och jag har lärt mig massor om regling, luftspalter och hur man spacklar, tapetserar, målar blablablablabla... :) Full pott med allt. Jobb, hus, bra karl, ny katt, planer på höööönor och allt sånt. Framtiden är ljus! :) För att befästa detta tar vi och smäller in en lista också, hey kvällen är ung hehe.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag köpte hus, tog lån och körde traktor.



Har du några nyårslöften?
- Nej, inte mer än att jag ska börja röra på fläsket när vi blir klara med huset.



Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Inte i år, men en kusin, ett gäng bekanta och två av mina allra bästa vänner blir föräldrar nästa år, än så länge :)

 


Vilka länder besökte du?
- Thailand, USA och Danmark.

 

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Hm, jag kan inte komma på nåt.

 


Bästa minnet från 2011?
- USA, Thailand, när vi började greja med huset, och köpte det framförallt. Massor :)

 

 

Bästa köpet?
- Nu tjötar jag, men huset förstås! Utöver det är det nog Stringhyllan som ska pryda sin plats i köket.

 


Vad spenderade du mest pengar på?
Renoveringen, byggmaterial i mängder.



Gjorde någonting dig riktigt glad?

- När jag fick veta att mina fina vännor var med bebisar.



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Gladare, så sjukt mycket gladare :D



Favoritprogram på TV?
- Bonde söker fru.




Är det något du saknade 2011 som du vill ha år 2012?
- Jag har inte träffat mian töser ens hälften så ofta som jag brukar, mer häng nästa år!


 


Vad ser du mest framemot med år 2012?
- Att vi blir färdiga med huset, eller någorlunda färdiga iallafall (övervåningen får vänta ett tag) och flyttar in, sen ska jag köpa mina hönor. Det ska bli topp!

KOMMENTARER:

  • Sophia säger:
    2011-12-31 | 09:34:43
    Bloggadress: http://Omsocker.blogspot.com

    Åh vad härligt att läsa! Du är grym!!

  • A-L säger:
    2011-12-31 | 15:00:42

    Åh, så härlig läsning och tår i ögat, jag blir så fantastiskt glad! För kärlek är det finaste som finns, för att ni inte brydde er om att alla tyckte ni var galna och för att allt blev så BRA. Förresten tror jag Anders har fel, det är nog 100% som har ändrat sig, alla måste ju se hur bra det blev :-D Men, mer tjejhäng 2012 tycker jag, massa mys! Ha så skoj i kväll, tusen nyårspussar

Kommentera inlägget här: